Nieuws

NieuwsVmbo-leerlingen op reisweek naar Parijs
Vmbo, leerjaar 3

Vmbo-leerlingen op reisweek naar Parijs

Vorige week gingen de vmbo-leerlingen uit leerjaar 3 op reisweek naar Parijs. Mevrouw Makkinga, docent vmbo, heeft er een stukje over geschreven. Lees meer over hun indrukwekkende ervaringen en bijzondere activiteiten in de Franse hoofdstad.

Reisweek in Parijs

Maandag om 08.00 uur vertrokken we richting Parijs. Het was redelijk weer, dus dat begon goed. ’s Middags bij aankomst zijn we de buurt gaan verkennen en na het eten van een heerlijke pizza hebben we ‘s avonds de Basilique du Sacré-Cœur de Montmartre bezocht.

De volgende dag stonden er culturele activiteiten op het programma. We hebben de Eiffeltoren beklommen, wat voor velen een flinke klim was. Daarna zijn we naar de Champs Elysées gelopen, waar de leerlingen wat vrije tijd hadden om te shoppen of ergens lekker te lunchen. Na een gezellige en drukke rit met de metro kwamen we bij  Centre Pompidou, waar de leerlingen de gelegenheid kregen om hun CKV-opdracht te maken. De avond was voor iedereen vrij te besteden.

Woensdagochtend, na een goed ontbijt, zijn we met de bus naar Notre Dame gereden. Daar kregen de leerlingen tijd om even te shoppen, waarna ze met de bus naar de catacomben reden. Daar gingen we in drie groepen naar binnen. Het was een bijzondere ervaring om door een 2 km lange tunnel onder Parijs te lopen waar allemaal menselijke botten van honderden jaren oud lagen. Na dit bezoek namen we de metro terug naar ons hostel en hebben daar gezellig met z’n allen gegeten. Na het eten gingen we met de bus naar de Eiffeltoren, want om 22.00 uur zouden de lampjes van de Eiffeltoren gaan knipperen, wat een prachtig uitzicht over de stad gaf.

Donderdag was het alweer de laatste dag van deze fantastische reisweek. Om 7.00 uur werden alle leerlingen gewekt en een uur later vond de kamercheck plaats. Alles was top achtergelaten. We namen de metro naar Musée de l’Armée (het graf van Napoleon) en sloten deze prachtige reisweek af met een rondvaart over de Seine.

Om 15:00 uur waren we terug bij het hostel om met de bus naar Nederland te gaan, waar we om 22:30 uur weer weer veilig aankwamen.

Het was een superleuke reisweek en we hebben er ontzettend van genoten!

Meneer Boekhout, meneer Mulder, meneer Heijmans, mevrouw Posthouwer, mevrouw Vlecken, meneer Bou-Assi en mevrouw Makkinga