NieuwsRuim vijftig vmbo-leerlingen op beachkamp

Beachkamp in Zeeland

Ruim vijftig vmbo-leerlingen gingen vorige week op beachkamp in Zeeland. Een geslaagde week. Meneer Van de Pol, docent lichamelijke oefening, heeft er een stukje over geschreven.

Ruim vijftig vmbo-leerlingen op beachkamp

Dinsdag 31 mei vertrokken we met eenenvijftig leerlingen en vijf docenten naar het beachkamp op camping Portzelande in Zeeland. Alle leerlingen moesten eerst hun tent opzetten. De ene groep had dit sneller voor elkaar dan de andere groep, maar binnen een uur stond ons tentenkamp. De rest van de dag hebben we gevuld met sportieve activiteiten op het strand. Het strand was 25 minuten lopen. Daarna hebben we gezwommen bij Centerparcs. Al met al een prima eerste dag.

De volgende ochtend gingen we na het ontbijt richting het strand. Daar werden de leerlingen opgesplitst in twee groepen. De ene groep ging boogschieten en lasergamen en de andere groep buggy kiten. Hoe gaaf was dat?! De grote kites pakten voldoende wind en sommige leerlingen werden meters meegesleurd door het zand. Prachtig om te zien! Nadat ze het vliegeren met een kite onder de knie hadden, mochten ze in een buggy zitten. Na het avondeten hadden we een gezellige spelavond met een leuke prijs voor de winnaar.

Donderdagochtend was het weer vroeg dag voor sommige leerlingen. In de ochtend gingen we suppen en waterjumpen. Geweldig om te zien hoe sommige waaghalzen tricks uithaalden en weer lachend uit het water kwamen. ´s Middags stond er archery tag op het programma. Archery Tag is een kruising tussen paintball en trefbal, alleen speel je dan met pijl en boog.  En ook daar kwam het fanatisme bij enkelen weer naar boven. Na de middagactiviteit hebben we de barbecue aangestoken. Onder het genot van een heerlijk zonnetje hebben de leerlingen heerlijk gegeten.

Na een lange nacht (de tentharingen waren niet aan te slepen;-)) moesten we vrijdagochtend op tijd alles opruimen en zijn we naar Leiden gegaan voor de CKV-opdracht. Om 16.15 uur arriveerden we weer op school en konden we met elkaar terugkijken op een geslaagde reisweek.