NieuwsExpeditie Thailand returns!

Expeditie Thailand returns!

De Reis

Op 26 mei zijn wij vertrokken naar Thailand. Eerst zijn we vanaf Amsterdam naar Zürich gevlogen en daarna van Zürich naar Bangkok. Eerst was het wel even wennen, want het was erg warm toen we uit het vliegtuig stapten. We hebben het hotel bekeken en kennisgemaakt met de staff van Siam-Care. Op dag twee zijn we naar een middelbare school geweest en hebben we home visits gedaan. De home visits waren bij mensen die het niet zo goed hadden en de meeste waren erg verbaasd dat buitenlanders hen bezochten. De dag daarna zijn we vertrokken naar Mukdahan, dat was 650 kilometer rijden. We hebben toen nog een markt bezocht en de vriendschapsbrug op de grens bij Laos bekeken. De dag daarna hebben we geholpen op het terrein; de keuken is geschilderd, er zijn fruitbomen geplant en er zijn bomen gesnoeid. Helaas is er wel een lantaarnpaal gesneuveld. Op vrijdag zijn we naar een lokale basisschool geweest en daar hebben we Engelse les gegeven aan kinderen van vijf tot twaalf jaar. Zaterdag hadden we sport en spelkamp. Dat vonden de kinderen heel leuk. Het eindigde met een groot watergevecht waardoor bijna iedereen nat was geworden. Zondag zijn we naar de camping in Khao Yai National park gereden. We hebben zelf onze tent opgezet, gegeten en zijn op een night safari geweest. Op dag negen hebben we een trail door de jungle gelopen en zijn we naar een aantal uitkijkpunten geweest. Daarna zijn we teruggereden naar Bangkok en hebben we op dinsdag een jeugdgevangenis bezocht. Dit was best bijzonder en indrukwekkend.  Dag 11 zijn we naar Koh Samet gegaan, dat is een eiland ten zuiden van Bangkok. Ze hadden daar een strand en huisjes waar we in sliepen. Hier konden we een beetje bijkomen van alle indrukken. De dag erna moesten we weer terug naar Bangkok om onze spullen in te pakken en zijn we op vrijdag 7 juni dag vanaf het vliegveld van Bangkok naar Zürich gevlogen. Vanaf daar naar Amsterdam en zijn we veilig in Nederland aangekomen.

Benefietdiner

Onze laatste actie was op 21 juni. Wij hebben met z’n allen een benefietdiner georganiseerd en die verliep echt top!

We hebben allemaal bedrijven benaderd en gevraagd of ze ons konden sponsoren in bepaalde spullen en verdere dingen die we nodig hadden. Verder hebben we een presentatie gemaakt waar we allemaal over een dag van onze reis vertelden. Vervolgens hebben we alles klaargezet en Menam (Thais restaurant) kwam het buffet klaarzetten. Het dessert werd gesponsord door het bedrijf Fresco Quality ice. Deze toetjes en lekkernijen hebben wij  vervolgens op het buffet gepresenteerd. Er is flink van genoten!

Duncan verzorgde op de piano een stukje muziek en Sterre zong daarbij. Het was een fantastische avond en we hebben het totaalbedrag ook bekendgemaakt.

Onze Stichting in Thailand

Siam-Care zet zich in voor arme gezinnen in Thailand en gezinnen die in aanraking zijn gekomen met HIV en Aids. Ze steunen deze gezinnen op medisch, sociaal en economisch gebied. Uiteindelijk hebben we door in het hele jaar acties op te zetten en te helpen bij bedrijven €18.385,– opgehaald.